Upp

Ny guidebok till E-handel skriven av Daniel Lantz

Som alla vet är det näst intill omöjligt att ha en framgångsrik verksamhet idag utan en stark närvaro på internet. Men som nystartat företag är det inte alltid helt lätt att veta var man ska börja när man vill sälja sina produkter online. Det är ett åtagande som man kanske inledningsvis tror är en barnlek, men som snabbt ska visa sig vara enormt krävande.

Det är av den här anledningen som försäljningschefen Daniel Lantz har skrivit boken E-handel : så driver och utvecklar du den, som alldeles nyligen släpptes i en uppdaterad andra upplaga.

Boken går igenom viktiga koncept som man måste känna till innan man ger sig in i e-handel. Däribland saker som logistik, e-handelslösningar, marknadsföring online, sökmotoroptimering och marknadsföring via sociala medier.

I ett pressmeddelande om den här nya upplagan beskriver bokförlaget Liber de nya tillskotten så här:

" I denna andra omarbetade upplaga har det tillförts två nya nyckelområden: mobil e-handel, som står för en ökande andel kunder, och business to business (B2B), som skiljer sig från vanlig e-handel mot konsumenter. Boken har också uppdaterats med aktuella exempel och bilder."

Företaget Uttaget Belysning har gjort den här resan och beskriver sig själva som en belysningsentusiaster på e-handeln Uttaget.se. I boken beskriver Daniel hur man bygger ett varumärke som förmedlar en känsla till besökarna.

Jag har själv inte läst den här boken, men när jag söker så hittar jag en rekommendation från Peter Höjman som recenserat den första upplagan. Han säger att det är en välskriven och lättläst bok, som är till för nybörjare och vetgiriga som är intresserade av att starta en e-handel. Du hittar den recensionen här: Nolingo.se